Ez a Xiaomi bringa már teljesen EU kompatibilis lett!
Sajnos, az EU meglehetősen szigorúan szabályozta azt, hogy mi számít elektromos kerékpárnak, és mi segédmotoros kerékpárnak. Nem a szabályozással van baj, az jó hogy elkészült, ám akad legalább egy olyan pont, ahol hagyhattak volna egy kis mozgásszabadságot. Ez a gázkar kérdése.
Persze lehet vitatkozni azzal, hogy a 250 wattban maximalizált motorerő megfelelő-e, vagy azzal, hogy le kellett-e korlátozni 25 kilométer per órában a rásegítés felső határát, de ezek szerintem még elfogadható értékek. A problémát inkább az jelenti, hogy más országokban, földrészeken nem ennyire szigorú a szabályozás, így a gyártók kénytelenek az EU piacra a globál verzióktól eltérő bringákat gyártani.
Mondjuk az igazsághoz hozzátartozik, hogy ezek az EU kompatibilis biciklik/rollerek csak mostanában kezdenek elterjedni, így például a Xiaomi is csak most dobta piacra a HIMO Z20 MAX-et és a HIMO L2 MAX-et.
A Z20 MAX lényegében megegyezik az eddigi Z20-szal, az L2 MAX az L2-vel. A motor eddig is 250 wattos volt, a rásegtés felső határa eddig is 25 kilométer per óra volt, szóval ehhez nem kellett nyúlni. A Z20 MAX esetében viszont nem találunk már gázkart. A motor, az akkumulátor, a kontroller mind megfelelnek az EU elvárásainak, erről megkapta a gyártó a megfelelő certificatet is. A lámpákon is van már E jelölés és a csengő is megfelel az ISO 14878 Class II szabványnak.
Az L2 MAX roller esetén a különbség annyi, hogy itt természetesen van gázkar (hiszen nincs pedál), és amotor a várható szabályozásnak megfelelve 350 wattos.
Szóval, mindent egybevetve, a teljes kerékpár EU komform lett minden ízében és képességében!
A bringák forgalmazása ma indult el. A Z20 MAX esetén a GBKZ20MAX kuponkóddal az ár 919 euró, míg az L2 MAX esetén a NNNINFLUENCER500 kuponkóddal 475 eurós árat kapunk. A Z20 MAX esetén az első 5 vásárló ajándékba kap egy plusz akkumulátorcsomagot.