Autóhoz, motorhoz, kerékpárhoz, itt a gyorssegély, ha leeresztett a kereked.
Nézd meg YouTube videónkat is!
Bevezető
Akik ismernek, azok tudják, hogy szeretek motorozni, akár több hetes túrákra menni. Emiatt aztán begyűjtök egy csomó olyan kütyüt, ami nem foglal sok helyet, de alkalmasint kiránthat a bajból. Hogy mást ne mondjak, egy maroknyi gyorskötöző mindig van nálam, igaz, ez nem annyira kütyü kategória.
Egy ideje nézegetem az elektromos, kisméretű pumpákat (vagy nevezzük kompresszornak?), amikkel külső áramforrás nélkül is fel tudom fújni a motor, a bringám vagy akár az autóm kerekét is. Megvallom, elsőként inkább egy Xiaomit szerettem volna, de aztán megakadt a szemem a teszt alanyán.
A Baseus is Xiaomi leány, szóval a minőség várhatóan itt is jó lesz, a gép ára lényegében megegyezik a Xiaomi hasonló tudású kütyüjével, viszont a benne lévő akkumulátor 20 százalékkal nagyobb kapacitású. A leírás alapján mindenre jó lesz, amire tervezem, így aztán meg is vettem, hiszen hamarosan itt a motoros idény!
Csomagolás és külső
A kütyü egy viszonylag egyszerű dobozban érkezik, aminek a méretéhez képest jó nagy a tömege. Ez persze nem csoda, hiszen egy kompresszor van benne, igaz nem túl nagy, de 610 grammos.
A dobozban a kütyün kívül találunk egy rövid gumicsövet, aminek egyik végét a pumpához, a másikat a szelephez tudjuk rögzíteni. Kapunk egy USB Type-C töltőkábelt, mellette pedig három fejet, amikkel például matracot, strandlabdát vagy kosár/focilabdát tudunk majd felfújni.
Más nincs. Talán még valami egyszerűbb szütyő elfért volna, de nem jutott. Sebaj!
A Baseus mini kompresszora körben fém borítást kapott, alul és felül műanyag. Az elején a vezérlésre használható gombokat és egy kijelzőt találunk, a felső részen pedig a menetes részt, ahova a gumicsövet tekerhetjük, a Type-C töltőcsatlakozót és egy zseblámpát találunk. Ezek mellett van még egy lyuk, ide tudjuk bedugni a gumicső másik végét, ha éppen nem használjuk.
A szerkezet egyébiránt barátságos méretű, mindössze 78 x 140 milliméteres a fémhasáb, mint írtam a tömege 610 gramm. A fémhasáb két oldalán teljes hosszúságban szellőző, hűtőnyílásokat találunk.
A külső alapján a cucc meggyőző, az anyagok jók, az összeszerelés példás, a méret miatt pedig tenyérbe illik, szóval nyugodtan tarthatjuk kézben is amíg pumpáljuk a kereket.
Tudás
Kezdjük a papírformával!
A gyári adatok között 150 PSI van megadva maximális nyomásnak, de ez csak a mérhető nyomást jelenti. Ha pumpálni akarunk, akkor 120 PSI a maximális érték, de ez szerintem nagyjából mindenkinek elég lesz. Hogy mást ne mondjak, személyautóknál nagyjából 35 PSI (2,4 bar), teherautóknál 116 PSI (8 bar) a szükséges nyomás. Szóval értitek, ez a kütyü szinte mindenkinek megfelelő lesz.
Fontos, hogy a leírás szerint 150 PSI (~10 bar) nyomás felett a nyomásérzékelő szenzor sérülhet, szóval ennél magasabb nyomás esetén a mérést se kíséreljük meg!
Fontos még, hogy bár rendes hűtést kapott a cucc, a gyártó azt ajánlja, hogy 10 perc használat után pihentessük öt percet a szerkezetet.
A beépített 2400 mAh kapacitású akkumulátor feltöltése tehát USB Type-C porton keresztül történik, a teljes feltöltés kb. 4-5 órát vesz igénybe. Egy feltöltéssel a gyári adatok szerint nagyjából 9 autógumit, 17 motorkerékpárgumit vagy 54 kosárlabdát tudunk felfújni. Az már csak hab a tortán, hogy szinte minden autóban van már USB port vagy USB portos szivargyújtótöltő, szóval akár újra is tölthetjük, ha lemerült.
Menjünk végig a gombokon, közben el is tudom mondani, hogy mit tud a masina!
Bekapcsolni az M jelű gombbal tudjuk. Bekapcsolás után ezt az M gombot nyomogatva tudjuk kiválasztani, hogy autó-, motorkerékpár-, kerékpárkerék vagy labda lesz, amit fel akarunk fújni.
Ha az M gombot lenyomva tartjuk, akkor ki tudjuk választani, hogy milyen mértékegységben szeretnénk látni a nyomást. Ez hasznos, mert a gumik oldalán néha az egyik, néha a másik van feltüntetve, ezzel a funkcióval nem fogjuk összekeverni a nyomás nagyságát.
Ha kiválasztottuk a mértékegységet és hogy mit szeretnénk felfújni, akkor megnyomhatjuk az OK gombot, kezdődhet a móka!
A gumicsövet másik oldalát feltekerjük a szelepre, ilyenkor rögtön eltűnnek a nullák, és látjuk a kerékben (labdában) uralkodó nyomást a kiválasztott mértékegység szerint. A + és – gombokkal most beállíthatjuk, hogy milyen keménységűre akarjuk a gumit (labdát) fújni.
Ha ezzel is kész vagyunk, akkor még egy nyomás az OK-ra és elindul a pumpálás. Ha akarjuk az OK gombbal manuálisan is leállíthatjuk, de ha jól állítottuk be előzetesen a nyomás mértékét, akkor hagyhatjuk dolgozni, amikor eléri a kívánt értéket automatikusan kikapcsol.
A kijelzőn természetesen mindent figyelemmel is kísérhetünk eközben. Egy apró piktogramon látjuk, hhogy autó, motor, bringa vagy labda a kiválasztott mód, látjuk az akkumulátor töltöttségét és látjuk az aktuális nyomást is, valamint, azt is, hogy milyen mértékegység szerint fújjuk a kereket (labdát).
Azt hiszem nyugodtan kijelenthetjük, hogy a használat pofon egyszerű!
Egy gombról nem szóltam még, ez pedig az elemlámpát kezeli. A lámpának három funkciója van. Az első simán csak világít, a másodiknál villog, a harmadiknál pedig SOS jelet villogtat.
Használat, tapasztalatok
Ez most egy rövid fejezet lesz, mert nincs mit írnom. Ahogy fent olvastátok, a beállítás, üzemeltetés faék egyszerűségű. A kijelző látszik minden, még tűző napos is olvashatók az értékek, de azért árnyékban az igazi.
Autógumit még nem fújtam vele, mindössze ellenőriztem a nyomást. Első körben az össze vásárolt elektromos bringám bazi kerekeit fújtam fel. Ezeket maximum 30 PSI értékig ajánlják, én 25-öt pumpáltam beléjük.
Me, véletlenül írtam, hogy bazi kerekek, ez egy FAT bike, amiknek az abroncsai nagyobbak, mint a 800 köbcentis túramotorom első kereke. Szóval, ilyen szempontból inkább motor, mint bringa.
Eléggé eleresztették a nyomást, hátul 11-, elől 7,5 PSI volt bennük. A két kerék felfújása szelepcsavargatással együtt sem volt több tíz percnél. Ez alatt az idő alatt a kezemben tartott kompresszor egyáltalán nem melegedett fel.
Ezután felfújtam még a hagyományos bringám kerekét, amiben egy grammnyi levegő sem volt már (azt hiszem meg kéne nézetnem). A jóval kisebb abroncs felpumpálása néhány perc volt.
Természetesen mind a két esetben előre beállítottam a nyomást a pumpán, hogy kipróbáljam kikapcsol e rendben. Kikapcsolt.
A gyártó kiemeli, hogy az eddigi szerkezetekhez képest sikerült 20 százalékkal csökkenteni a zajt. Ezt mondjuk leellenőrizni nem tudtam, de nem tűnt hangosnak a kompresszor. Mondjuk pont másodlagos a zaj szerintem, a lényeg, hogy működjön.
Összegzés
Leírtam mindent. A Baseus pumpája minőségben és tudásban is hozza a tőle elvártakat. Nyilván nem tudok egyelőre hosszabb távú megbízhatóságról beszámolni, mert amit fel kellett fújnom itthon azt felfújtam, más dolog egyelőre nincs.
Természetesen, ahogy mindig, most is tudunk kuponkódot adni. Ezzel a Baseus pumpája a BG74964 (ha kifogyott, akkor a BGHU0346 kóddal) kóddal 12 800 forintba kerül most.
Ha szeretnétek, hogy az eladó fizesse a felmerülő vámköltségeket, akkor válasszátok az EU Priority Line szállítást!
Vásárlás itt: