Válassza az Oldal lehetőséget

Az SLI is fejlődik

Az SLI is fejlődik

Az ATI CrossFire képességeiről szóló hírünkben számos apróságot említhettünk, amiben megmutatkozik, hogy a két technológia közötti egy évet nem töltötte tétlenül a társaság, így jónéhány apróságban — legalábbis papíron — hatékonyabbra, jobbra sikerült. Nos, ezt természetesen az NVIDIA sem hagyja annyiban, lássuk, mit várhatunk a jövőben az SLI-től!

Aki esetleg ezidáig nem tette volna meg, gyorsan olvassa el a fent említett hírt, hogy tisztában legyen a CrossFire tulajdonságaival. Azóta egyetlen, ámde közel sem olyan apró dologgal egészíthetjük ki akkori írásunkat: a korábbi információkkal ellentétben az ATI CrossFire bizonyos nForce4 SLI-vel szerelt alaplapokban is üzemképes, nincs szükség feltétlenül Radeon Xpress 200 CrossFire Editionre. Ilyen például az egyik DFI alaplap is, mellyel 9945 3DMark05 pontot értek el alapórajelen egy Athlon 64 4000+ és két Radeon X850 XT PE segítségével. Sajnos valóban használható teszteredményekben azóta sem bővelkedünk, így be kell érnünk az eléggé semmitmondó 3DMarkkal.
 
Az SLI is fejlődik
ATI CrossFire NVIDIA nForce4 SLI-vel szerelt DFI alaplapban
 
Térjünk rá mostani hírünk fő tárgyára, azaz az SLI újdonságaira. Eleinte ugye az egyik legnagyobb problémát az jelentette, hogy minden játékhoz külön profilt kellett készítenie a gyártónak, a felhasználó nem szólhatott bele, hogy mikor melyik SLI-mód üzemeljen. A legújabb ForceWare-ek már a felhasználót is engedik beleszólni a döntésbe, igaz, a gyári értékek még mindig felülbírálják őket, de nem túl meglepő módon csak akkor, ha léteznek. Vagyis innentől kezdve azokban a játékokban is engedélyezhetjük az SLI-t, amelyekről a ForceWare eredetileg nem tud.
 
Az SLI is fejlődik
 
 
Az ATI büszkén hirdette, hogy a CrossFire jóval több egyszerű teljesítménynövelő eljárásnál, a képminőség növelésére is gondoltak, például a SuperAA és a 32×-es anizotróp szűrés bevezetésével. Nos, júliustól kezdve az SLI-be kötött NVIDIA rendszerek is képesek lesznek 16×-os élsimításra, ami esetükben 4×-es SuperSampling és 4×-es MultiSampling együttes használatát jelenti. Ezzel szemben az ATI 10× és 14×-esre keresztelt Super AA-ja 2×-es SuperSamplinget házasít 4×-es, illetve 6×-os MultiSamplinggel. Ezek alapján az NVIDIA megoldása megfelelő megvalósítás esetén mindenképpen szebb képet eredményezhet. Arról viszont még nem döntöttek, hogy a 4×-es SuperSampling 4×-es felbontásban készítse el a képet, és azt képezze vissza a kívánt értékre, vagy az eredeti felbontású képet készítse el négyszer, kicsit eltolva, és úgy átlagoljon.

A szerzőről