A Mixgar lehet a következő magyar üzleti sikersztori
Az önmagát social jukeboxként, azaz közösségi zenegépként definiáló online alkalmazáson fiatal magyar fejlesztők kezdtek dolgozni egy évvel ezelőtt.
A világ több pontján különböző technológiai fórumokon megjelent innovatív projekt iránt már régóta nagy az érdeklődés, de idén az InvestLife Zrt. által kezelt Phoenix Investment magánbefektetői csoport tőkebevonásra szánta el magát. A többségi tulajdon továbbra is a Digital Natives-nél maradt, de június 1-től a Mixgar mint önálló vállalat működik tovább. Magánbefektető továbbra is a Mixgar vezetője, a CEO pozíciót betöltő Huszár Gerzson. A Mixgar idén nyáron 4 nagy fesztiválon, az EFOTT, Hegyalja, Campus és SZIN fesztiválokon, játszik a PEPSI videó diszkójában.
A Mixgar online zenei alkalmazásnak kétféle használati módja van: professzionális és házibuli. Az előbbivel kocsmákat, éttermeket, boltokat céloz. Minden okostelefonnal rendelkező vendég számára láthatóvá válik a lejátszási lista, amint készülékével a helyszínen található QR-kód segítségével becsekkol a mixgar.com-ra. A vendégek az online alkalmazás segítségével befolyásolni tudják, hogy melyik zeneszám kerüljön előbb lejátszásra és melyik szoruljon háttérbe a listán. A zeneszámok mellett található Facebook gomb segítségével pedig publikálhatják, hogy hol partiznak éppen és melyik számra, ami segíti a helyszínek megjelenését a közösségi hálón. Vendéglátóhelyeken, boltokban a Mixgar DJ-k segítségével állítja össze a helyszín profiljához, stílusához legjobban illő, minőségi szempontból ellenőrzött zenei csomagot. A helyszínek havidíjat fizetnek vagy nagy márkák szponzorációjaként kapják meg a szolgáltatást.
A házibuli alkalmazás lehetővé teszi, hogy a felhasználók kedvencei is a lejátszási listába kerüljenek, ezzel teljesen demokratizálva a zeneválasztást a Facebookon, Last.fm-en megadott és a Mixgaron definiálható kedvencek segítségével. A házibuli verzió jelenleg is ingyenesen használható és bárki által kipróbálható a mixgar.com oldalon. A buliba érkező vendégek ebben az esetben is okostelefonjaik segítségével vehetnek részt a kollektív mixelésben. Sem a professzionális sem a házibuli verzióhoz nincs szükség különleges hardverre: egy PC-n, interneten és a résztvevők telefonján kívül nem kell más a party beindulásához.
„A tulajdonosokkal együtt nagyon konkrét üzleti célokat tűztünk ki magunk elé az elkövetkező 6 hónapra. A tőke infúziót fejlesztésre és a kereskedelmi és marketing céljaink megvalósítására fogjuk fordítani” – mondta Huszár Gerzson.
Forrás: Sajtóközlemény