Frissült a Google kereső algoritmusa
A Google ma további nyelveken is elindítja algoritmikus keresés fejlesztéseit.
A vállalat néhány hónapja útjára indította a “Panda” módosítást világszerte, angol-nyelvű keresésekre. A “Panda” algoritmus módosítással sok minőségi webhely helyezése javult, így a legtöbb olvasónak nem kell aggódnia. A webhelyek minőségével foglalkozó algoritmus célja az, hogy “kiváló minőségű” webhelyeket jelenítse meg azáltal, hogy a gyengébb minőségű tartalmak a rangsorban lejjebb helyezkednek el. Az alábbi kérdések segítségével bárki felmérheti egy oldal vagy cikk “minőségét”. Természetesen a keresőóriás nem árulja el pontosan az algoritmusaiban használt tényleges rangsorolási jeleket, mert nem akarja, hogy bárki kijátssza a keresési rangsorolást, de az alábbi kérdések némi betekintést nyújtanak a Google megközelítésébe:
- Megbízol a cikkben leírt információkban?
- A cikket olyan szakértő vagy rajongó írta, aki jól ismeri a témát, vagy esetleg a cikk ennél felszínesebb?
- Vannak a webhelyen ismételt tartalmak, átfedésben lévő vagy felesleges cikkek ugyanabban vagy hasonló témakörben, némileg eltérő kulcsszavakkal?
- Szívesen megadnád hitelkártyád adatait ezen a webhelyen? Vannak a cikkben helyesírási, stilisztikai vagy ténybeli hibák?
- A webhelyen megtalálható témák az olvasók tényleges érdeklődését tükrözik, vagy a webhely csak különféle tartalmakat generál, hogy megpróbálja kitalálni, mi ér el jó helyezést a keresőmotorokban?
- A cikk eredeti tartalmat vagy információt, eredeti jelentéseket, eredeti kutatásokat vagy eredeti elemzéseket mutat be?
- Az oldal lényeges értéket képvisel más keresési találatokkal összehasonlítva?
- Végeztek minőségellenőrzést a tartalommal kapcsolatban?
- A cikk az adott témát több nézőpontból is bemutatja?
- A webhely elismert forrás az adott témakörben? A tartalmat több külső közreműködő hozta létre, vagy tartalomgyárból származik? A cikk szerkesztése megfelelő, vagy felületesen, sietősen csapták össze?
- Egy egészséggel kapcsolatos keresés esetében megbíznál a webhely információiban?
- A webhelyet szakmailag hozzáértő forrásként ismered el, ha megemlítik a nevét?
- A cikk teljes és átfogó leírást ad a témáról? A cikk tartalmaz alapos elemzést vagy olyan információkat, amelyek nem nyilvánvalóak?
- A webhelyet betennéd a könyvjelzőid közé, megosztanád az ismerőseiddel vagy ajánlanád nekik?
- A cikkben túl sok olyan hirdetés van, amelyek elvonják a figyelmet a fő tartalomról, illetve zavarják annak megtekintését? Úgy véled, hogy a cikk megjelenhetne nyomtatott újságban, enciklopédiában vagy könyvben?
- Az oldalakat gondosan, a részletekre figyelmet fordítva hozták létre, vagy nem nagyon ügyeltek a részletekre?
- Panaszkodnának a felhasználók, ha erről a webhelyről látnának oldalakat?
A Google tudományos adatelemzése azt mutatja, hogy ez a módosítás átfogóan javítja a keresési minőséget, illetve a felhasználói visszajelzések is nagyon pozitívak voltak a Pandával kapcsolatban. A legtöbb nyelv esetében a módosítás tipikusan a keresések 6-9%-ára lesz észrevehető hatással. Ez lényegesen alacsonyabb a Panda eredeti indításának hatásához képest, amely az angol nyelvű keresések majd 12%-át érintette észrevehető mértékben. A Google most élesítette ezt a módosítást minden nyelvre, a kínai, japán és koreai kivételével, mely nyelvekre még folyik a tesztelés.
Forrás: google