Nem mindig hozza a várt eredményt a Quad SLI
A négyszeres SLI-vel nem biztos, hogy mindig gyorsulást érhetünk el.
A Quad SLI, azaz négykártyás üzemmód nem mindig gyorsulást eredményez — állítják az MVKTech internetes oldal szerzői. Cikkükben, amelyet időközben az NVIDIA kérésére eltávolítottak az oldalról, fény derül arra, hogy a négykártyás számítógépek grafikai teljesítése nem mindig, és nem mindenhol hozza az elvárt szintet.
Gyorsulás akkor érhető el, ha bekapcsoljuk a — csak SLI módban engedélyezett — 32-szeres élsimítást, érthetően a legnagyobb szintre kapcsoljuk a játék grafikai minőségét, és az elérhető legnagyobb felbontásban játsszuk a kiszemelt játékot. Ilyenkor érezhetően gyorsul a számítógép grafikai teljesítménye a többi, kétkártyás és egykártyás rendszerekhez képest — derült ki az MVKTech cikkjéből, melyben négy GeForce 7900 GPU teljesítményét vizsgálták egy-, két- és négykártyás üzemmódban.
Azonban ha a fent felsorolt szűréseket nem kapcsoljuk be, illetve alacsonyabbra vesszük a kijelző felbontását, akkor nemhogy gyorsulás, hanem lassulás érezhető a játékok alatt. Hogy miért? Azért, mert a processzor ideje nagyrészét a feladatok szétosztásával tölti, így kevesebb idő marad más, játékkal kapcsolatos dolgok kiszámítására.
A legjobb megoldás ilyenkor az lenne, hogy mondjuk 60 képkocka/másodperc sebesség alatt automatikusan a számítógép lekapcsoljon két videókártyát, vagy többet, így megszabadulna a processzor jópár fölösleges feladattól.