Az elektronikus eladásokból származó bevételek tavaly mintegy 800 milliárd jüant (96 milliárd euró) tettek ki Kínában, ez az előző évhez képest több mint 67 százalékos növekedés – állapítja meg az iResearch pekingi tanácsadócég felmérése.

online shopping

Az e-kereskedelem rendkívüli növekedése lehetővé tette a költségek jelentős csökkentését, emellett több millió új munkahelyet hozott létre és a kormány által szorgalmazott gazdasági szerkezetátalakításhoz is jelentős mértékben hozzájárult – írja a jelentés. Az internetes eladások jelenleg az összes eladások 3 százalékát teszik ki, ez az arány 2015-ig akár 7 százalékra is nőhet.

Az iResearch külön vizsgálta a luxustermékek internetes kereskedelmének alakulását. Ez tavaly 10,7 milliárd jüant (1,3 milliárd euró) tett ki, csaknem 70 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Az internethasználók számának növekedésével, az internetes szolgáltatások bővülésével és az elektronikus fizetési módok terjedésével az e-kereskedelem további bővülése várható. Ennek értéke a Boston Consulting Group (BCG) tanácsadó cég tavaly november végi tanulmánya szerint 2015-ig a kétezer milliárd jüant (240 milliárd euró) is eléri majd Kínában. Ezzel a kelet-ázsiai ország – az Egyesült Államokat megelőzve – világelsővé válhat az internetes eladások piacán. A luxuscikkek elektronikus értékesítése az évtized közepére a becslések szerint csaknem megnégyszereződik, s 37,2 milliárd jüanra (4,5 milliárd euró) nő majd.

Forrás: MTI