Ma már egyre inkább a mobileszközök felé fordulunk. Nem csak telefonálunk vele, hanem mondhatjuk azt is, hogy itt “éljük” mindennapjainkat is.
A mobilmarketing egyre nagyobb szeletet hasít ki magának a piacon, így mindenképpen érdemes ezzel foglalkozni. Ezt a kérdést járták körül a X. Direkt Marketing Szeminárium és Workshopon is, ahol próbálták érinteni a téma minden lényeges pontját, amely a szakma szempontjából releváns lehet.
Az elmúlt évek mérési adatait tekintve megállapítható, hogy a digitális marketingre szánt összegek az előző évekhez képest 14%-kal nőttek. A mobilmarketinget tekintve Vámos Hegyi Attila, DMSZ elnök bevezetőjében elmondta, hogy az elmúlt évekhez képest 41%-os emelkedés tapasztalható, amely éves szinten körülbelül 17%-ot jelent. A mobilreklámokra pillantva a szakemberek szerint 2010 volt az áttörés, ugyanis ekkor lett nagykorú a reklámozás ezen területe. Idén már olyan egyedi és hatékony technikákat alkalmaznak a szakemberek, melyeket néhány éve nem el sem tudtunk volna képzelni. Vásárlás a mobilon percek alatt, QR kódos megoldások a metróban, az óriásplakátokon vagy akár jegyvásárlásnál, hatékony, célzott display hirdetések akár érdeklődés alapján is.
2015-re azt jósolják, hogy a digitális költések 20%-át teszi majd ki a mobilon való reklámozás. Akkor már (elvileg) minden második mobilkészülék okostelefon lesz – jelenleg a smartphone penetráció 13%.
Forrás: adserver.blog.hu